sábado, 9 de abril de 2011

Factors que determinen la necessitat d'implementar el projecte de formació

1. El perfil de les famílies de l'escola: La immigració procedent d'Amèrica del Sud, Àfrica i Europa de l'Est. La majoria d'aquestes famílies vénen sense gaires recursos econòmics. Això prova, en l'alumnat, trastorns de la conducta i dificultats d'aprenentatge.

2. El nivell cultural és mitjà-baix, i necessiten un reforç per atendre a la diversitat de processaments de la informació que hi ha a l'aula.

4. Al centre han arribat mestres joves, que fa poc que s'han graduat i que saben fer servir les tecnologies, però no per a un ús educatiu.

5. Augmentar el prestigi de l'escola.

6. El centre viu una etapa de canvi, de renovació i d’implicació pedagògica, en què s’estan assentant noves bases i buscant la definició com a escola.

7. La informàtica no s’ha de treballar com una competència aïllada, sinó que s’ha d’integrar dins del currículum com a eina per a totes les àrees. En aquest sentit: Cal prioritzar els següents continguts: 1. La construcció col·lectiva del coneixement: treballs en xarxa… 2. Aplicacions didàctiques del canó de projecció. 3. Ús didàctic del programari educatiu. 4. Producció de materials audiovisuals. 5. El vídeo com a mitjà de creació i de reflexió sobre la convivència.

8. La majoria dels aparells no funcionaven bé i segons quin recurs estaven revisant no tenien la capacitat necessària o l'equipament (per exemple, altaveus, micròfon, etc.).

9. La necessitat d'implementar més material i de qualitat. El curs està molt bé per formar els mestres però si no ho han de poder aplicar per falta de recursos és un punt de desmotivació.

No hay comentarios: